Meestgestelde vragen over schade

Ik heb schade aan mijn leaseauto, wat moet ik doen?

Schade aan je leaseauto? Vervelend! Of het nou gaat om een botsing met een ander, een eenzijdig ongeluk of ruitschade - het is belangrijk dat je dit goed en snel meldt.

  • Onrijdbare schade: Bel direct met de pechhulp via 088 - 554 39 87 (24/7 bereikbaar). Maak foto's van de situatie, vul een schadeformulier in (bijv. via mobielschademelden.nl) en meld je schade via Hiltermann Lease.
  • Rijdbare schade: Maak foto's, vul een officieel schadeformulier in (ook zonder tegenpartij) en meld de schade via Hiltermann. Na je melding ontvang je van ons instructies voor het herstel van de schade.
  • Ruitschade: Een sterretje of barst in je voorruit? Voorkom dat de schade groter wordt en maak direct een afspraak bij A-glas of 123ruit. Geef daarbij aan dat je een Yourlease-auto rijdt, dan zorgen zij voor een snelle en vakkundige afhandeling.

Check onze schadepagina voor een uitgebreider stappenplan. 


Wat is mijn eigen risico bij schade?

Bij schade geldt een eigen risico:

  • € 295,- per schadegeval (vanaf 24 jaar)
  • € 395,- per schadegeval (jonger dan 24 jaar)
Wil je het eigen risico verlagen? Dat kan direct bij het afsluiten van je leasecontract en kost € 7,50 per maand. 

PS: Voor zakelijke rijders is het eigen risico € 495,- per schadegeval.


Kan ik mijn eigen risico verlagen?

Ja, dat kan! Voor 7,50 per maand verlaag je je eigen risico naar € 125,- per schadegeval (wanneer 24 jaar of ouder). Jonger dan 24 jaar? Dan wordt het eigen risico verlaagd naar € 225,- per schadegeval. Ook zakelijk heb je de optie om het eigen risico te verlagen. 


Wat moet ik doen bij diefstal, vandalisme of inbraak?

Is er ingebroken in je auto, iets gestolen of vandalisme gepleegd? Dan moet je altijd aangifte doen bij de politie. Dat kan ook online. Stuur daarna het proces-verbaal én een ingevuld schadeformulier naar: schade@hiltermannlease.nl.


Wat gebeurt er bij total loss?

Is je auto niet meer te redden na een ongeluk? Dan wordt je leasecontract beëindigd. Vervolgens nemen wij contact met je op en helpen je zo snel mogelijk aan een nieuwe auto.